fredag 27 juli 2012

Hemma!

I natt kom jag och Andreas hem efter att ha varit på semester i nästan tre veckor! Vi har haft 30-40 grader varmt nästan varje dag hela semestern så vi är mycket nöjda! Passade ju perfekt att vi kommer hem nu när det äntligen har blivit varmt här hemma med! :)

Jag har fått stickat en hel del under semestern, mest på kvällarna eftersom det har varit så varmt. Jag har dessutom handlat lite (läs: mycket) garn! Jag visar det lite senare när jag har tagit kort på det..

 

Mitt mål var att få klart denna innan vi åkte, det gick nästan.. Stickade klart resåren och sydde ihop den i bilen första dagen, men den blev flitigt använd under resan! Perfekt att ha på kvällar och även i bilen!

Jag stickade på denna tröja till en liten tjej också. Alla lösa delar är klara, så den ska bara sys ihop och sen ska kragen och knappbandet på. Ville inte sitta med det i bilen så får göra det någon kväll här hemma istället..

Jag började på denna sjal också, men stickorna var jättejobbiga att sticka med så tröttnade efter en stund, ska byta till bambustickor istället..

Sen började jag på en Tappan Zee också.. Den är verkligen rolig att sticka än så länge.. Får väl se hur den blir när jag är klar med oket. Tror den kommer bli väldigt fin i varje fall!

Får se hur mycket som blir gjort nu under sista semesterveckan, ska bara ha det lugnt och skönt och sitta på balkongen och njuta.. Nästnästa vecka ska de sätta upp ställningar runt hela huset, så då kommer det väl inte gå att använda balkongen mer..

Lägger in ett inlägg senare med allt mitt garn! Nu ska vi snart handla mat, TACOS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar