fredag 23 november 2012

Godis!

Då jag varit magsjuk det senaste dagarna och fortfarande är hemma i "karantän" tröstade jag mig igår med att beställa garn från Turkiet. Ett dygn senare plingar det på dörren och jag har garnet i mina händer. Svenska posten släng er i väggen!

Det vita är en akryl-Alpaca blandning som ska bli en "fiskartröja" efter ett mönster från 70-talet, till mig själv. Det lila är en Alpaca-ull-akryl blandning som ska bli en kortärmad kofta till mig själv. Det lila/rosa/svarta melerade är ull och ska bli en sjal till mig själv och slutligen färgexplosionen som är akryl vet jag inte riktigt vad jag har tänkt mig. Kunde bara inte motstå färgerna! Känns dessutom underbart att jag faktiskt har planerat att sticka minst tre saker till MIG SJÄLV!! Hur ofta händer det egentligen? Speciellt inte nu när min soffa ser ut som tomtens verkstad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar