måndag 26 november 2012

Sockböcker

För att mata på min sockmani så beställde jag för någon vecka sedan två sockböcker, Socktopus och Favorite socks. Från början var det den sistnämnda jag ville ha och den första åkte med av bara farten.. Kan dock säga att jag blev glatt överraskad! Socktopus innehåller ett kapitel om olika fibrer och vad som gör dom mer/mindre lämpade för sockor. Sedan är det dessutom en del som förklarar hur man ska räkna ut hur många maskor som behövs för att få perfekt passform! Utöver detta är det självklart också fina mönster.

Även Favorite socks innehållet fina mönster, men den boken håller fokus på just det och inte så mycket annat.. Bindningen på denna bok är förresten kanon då den har en spiralbindning på insidan som gör det möjligt att ha boken platt och uppslagen på ett specifikt mönster!

I varje fall så kan jag säga att jag rekommenderar båda böckerna skarpt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar