lördag 24 november 2012

Överraskning!

Min snälla pappa ringde idag och berättade att han hade köpt garn till mig på Island. Han ville gärna komma och lämna det sa han, ja tack sa jag! När han dök upp hade han med sig 8 nystan alafoss lopi i rött och grått! Lyckan är gjord här, garn från Turkiet igår och garn från Island idag!

Efter att pappa hade åkt hem igen började jag leta mönster på nätet och det jag fastnade för är tröjan på bilden nedanför! Det är en kofta med antingen dragkedja eller knappar på framsidan. Men, och det är ett stort MEN, tröjan stickas runt och klipps sedan upp på framsidan.. Gulp.. Blir till att klippa i många provlappar och kolla på många youtube videos innan jag vågar mig på att klippa i själva tröjan. Men någon gång måste ju vara den första.

Bilden på tröjan är lånad från http://www.istex.is



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar